Kalisz: Prawie 200 tysięcy złotych za remont gabinetu prezydenta miasta
Okazałe lustro, stolik konferencyjny i fotele wykonane na zamówienie, biblioteczna zabudowa i dywany zdobią nowo wyremontowany gabinet prezydenta Kalisza. Pomieszczenie w ostatnim czasie przeszło wielką metamorfozę. Koszty tej inwestycji wzbudziły jednak spore kontrowersje.
Jak czytamy w oświadczeniu wydanym przez prezydenta Krystiana Konastowskiego, jego gabinet został wyremontowany na podstawie projektu, sporządzonego przez Aleksandrę Majtkę-Małecką w 2019 roku. Kosztorys inwestorski zakładał ceny brutto: robót 73.496,75 zł i wyposażenia 129.941,07 zł. W wyniku zapytania ofertowego wyłoniono wykonawcę robót remontowych: Przedsiębiorstwo Usługowe - Dorota Lądowska, który zrealizował zadanie za kwotę 52.508,15 zł. W zakresie wyposażenia gabinetu zgodnie z projektem realizowane były dwie umowy: na dostawę i montaż wyposażenia za kwotę 70.948,86 zł, a także na wykonanie, dostawę i montaż mebli gabinetowych za kwotę 73.800,00 zł.
Remont gabinetu prezydenta przeprowadzony został ze środków bieżących, przeznaczonych na prace remontowe i utrzymanie budynku ratusza. Koszty remontu gabinetu wynikają z przyjętych rozwiązań projektowych, zgodnych z zabytkowym charakterem obiektu.
- FB Antczak z rekordową sprzedażą mieszkań w 2020 roku ZDJĘCIA
- Jan Mosiński ws. mandatów: Politycy opozycji nie przeczytali ze zrozumieniem projektu
- Przychodnie w Kaliszu podczas pandemii. Dodzwonić się do lekarza to cud!
- Strefa płatnego parkowania w Kaliszu. Czy kierowcy będą mogli płacić za postój kartą?
Ratusz tłumaczy, że remont gabinetu prezydenta miasta był planowany od 2017 roku. Meble w gabinecie prezydenta miasta wymienione zostały po raz ostatni w latach 1998 – 2002. Pomieszczenie to nie było remontowane od co najmniej kilkunastu lat.
- Miejsce pracy włodarza miasta, w którym odbywają się spotkania z udziałem gości krajowych i zagranicznych, było w bardzo złym stanie. Przed remontem na ścianach pojawiały się zacieki, odklejała i odbarwiała się tapeta, przy oknach odpadały części tynku, w bardzo złym stanie były: parkiet, drzwi wejściowe i ościeżnice - napisano w oświadczeniu.
Prezydent Kinastowski tłumaczy, że prace remontowe w ratuszu rozpoczęły się w 2014 roku od kompleksowego remontu elewacji budynku. Następnie, w 2016 roku, w ramach dostosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, został wykonany szyb windowy i platforma dla osób niepełnosprawnych umieszczona przy tylnym wejściu do ratusza. W 2018 roku rozpoczął się remont wieży, piwnic i patio. Dodatkowo na bieżąco w ciągu roku prowadzone są remonty ze środków Wydziału Administracyjno-Gospodarczego Urzędu Miasta Kalisza. Budżet ten zakłada rocznie wydatkowanie ok. 600.000 zł na remonty budynków urzędu.
- W kolejnych latach planowane są dalsze prace remontowe w obiekcie, sprowadzające się do zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa pożarowego oraz stworzenia właściwych warunków do obsługi mieszkańców - czytamy dalej w oświadczeniu prezydenta Kalisza.
W gabinecie prezydenta miasta wykonano następujące prace:
- usunięcie starych tapet ze ścian
- dwuwarstwowe gładzie gipsowe na ścianach i sufitach ze wzmocnieniem siatką i gruntowaniem powierzchni
- obudowa z płyt gipsowo-kartonowych
- cyklinowanie i dwukrotne lakierowanie parkietu drewnianego wraz z wymianą listew podłogowych i progów
- renowacja skrzydeł drzwiowych i wymiana osłon grzejników
- montaż listew dekoracyjnych (sztukaterii)
- dwukrotne malowanie ścian i sufitów
- przyklejenie tapety
- demontaż i ponowny montaż opraw oświetleniowych
- demontaż i ponowny montaż puszek i odgałęźników, gniazd i łączników
Interpelację w sprawie remontu i kosztów wyposażenia gabinetu prezydenta Krystiana Kinastowskiego złożył radny Dariusz Grodziński. Wynika z niej, że gabinet włodarza Kalisza wyposażono w:
- stół konferencyjny o wymiarach 3,5m x 1,10 m wg projektu -1 szt., 15.500,00 zł netto
- lustro w ramie drewnianej o wymiarach 3,0 m x 2,56 m wg projektu -1 szt., 4.300,00 zł netto
- konsola o wymiarach 1,20 m x 0,45 m x 0,80 wg projektu -1 szt., 3.800,00 zł netto
- zabudowa biblioteczna (witryna/regał) o wymiarach 3,0 m x 1,20 m x 0,45 m wg projektu -1 kpl., 28.000,00 zł netto
- rolety okienne wg projektu - 3 kpl., 8.400,00 zł netto
- krzesła - 14 sztuk., 19250,00 zł netto
- fotel biurowy -1 szt., 3.227,00 zł netto
- stolik kawowy -1 szt., 2.620,00 zł netto
- stolik pomocniczy -1 szt., 780,00 zł netto
- sofa -1 szt., 10.195,00 zł netto
- fotel - 2 szt., 12.520,00 zł netto
- lampa biurkowa -1 szt., 720,00 zł netto
- dywan -1 szt. o wymiarach 3,0 m x 4,0 m, 4.850,00 zł netto
- dywan -1 szt. o wymiarach 3,0 m x 2,0 m, 2.550,00 zł netto
- zegar ścienny -1 szt., 700,00 zł netto
- kosz na śmieci -1 szt., 270,00 zł netto
ZOBACZ TAKŻE:
Polub nas na FB
Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?
Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku
Obserwuj nas także na Google News
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?