- Chcieliśmy skupić się na dwóch obszarach – rynek pracy i aktualne instrumenty pracy połączone z edukacją. Trzeba zdać sobie sprawę, że jest to wszystko niezwykle ze sobą związane i w dzisiejszym świecie trudno jest działać w jednym z tych obszarów nie współpracując z drugim. Zaprosiliśmy przedstawicieli ośrodków edukacyjnych, którzy odnaleźli się w nowej rzeczywistości i poprosiliśmy, żeby przedstawili co się zmienia, jak należy uczyć i czego, żeby później młodzi ludzie mogli znaleźć pracę – mówił Dariusz Kałużny, dyrektor Konińskiej Izby Gospodarczej. - Edukacja musi być połączona z praktyką. To znaczy, że szkoły zwłaszcza techniczne czy zawodowe powinny mieć kontakt z przedsiębiorcami – dodał.
Jest to ważne biorąc pod uwagę, że w subregionie konińskim pod koniec grudnia minionego roku stopa bezrobocia była na poziomie 14,7 procent. Jest to wysoki procent i jak najszybciej trzeba znaleźć skuteczne metody wcielania bezrobotnych w rynek pracy. Jednym z prelegentów podczas seminarium był Mariusz Seńko, dyrektor Zespołu Szkół Technicznych w Turku.
- W 2007 r. postanowiliśmy szukać atrakcyjnych metod kształcenia, które przyciągnęłyby młodzież do szkół zawodowych czy technicznych. Udało nam się to zrobić poprzez poszukanie sponsorów, inwestowanie w szkołę, a zwłaszcza w wyposażenie klas technicznych – mówił Mariusz Seńko. - Jeśli przedsiębiorca wie, że uczeń odbiera wykształcenie, które nie odbiega od wymogów rzeczywistości, będzie kompetentny i od razu przydatny, to interesuje się szkołą i jest zainteresowany uczniami jako przyszłymi pracownikami. Nam udało się nawiązać takie kontakty, a młodzież wielokrotnie kształciła się także w niemieckich szkołach czy zakładach produkcyjnych – dodał Seńko.
**Chcesz skontaktować się z autorem informacji?
[email protected]**
Jakie są wczesne objawy boreliozy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?