Projekt ten ma na celu kształtować otwartość i pozytywny stosunek wobec specyficznego rodzaju niepełnosprawności jaką jest dysfunkcja słuchu oraz edukować i oswajać z osobami niesłyszącymi już najmłodszych.
- Dzieci w wieku wczesnoszkolnym charakteryzuje ogromna wrażliwość, aktywność poznawcza i ciekawość świata, a przede wszystkim ufność i otwartość na potrzeby innych - mówi nauczycielka Patrycja Staszak-Gwizdek.
Przez kolejne dziesięć tygodni pierwszaki brały udział w zajęciach prowadzonych przez Majkę Graf, która poprzez wspólną zabawę przybliżyła dzieciom tajniki języka migowego.
- Spotkania z panią Majką przynosiły naszym uczniom sporo korzyści: stymulację rozwoju intelektualnego, rozwój sprawności manualnej, ćwiczenia mimiki, rozwój wyobraźni przestrzennej, pamięci oraz koncentracji a przede wszystkim wiele radości ze wspólnej zabawy - dodaje wychowawczyni.
Każde zajęcia dotyczyły innego kręgu tematycznego – dzieci poznały samogłoski w języku migowym, nazwy najbliższych osób, nazwy zwierząt, kolory, jedzenie. Wspólnie działając migały, rysowały, malowały, wycinały, śpiewały i tańczyły porozumiewając się w języku migowym. Wszyscy bardzo chętnie uczestniczyli w zajęciach.
Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?
Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?