Na niemieckim planie miasta z 1940 roku zaznaczona jest planowana obwodnica południowa miasta biegnąca od dworca kolejowego w kierunku ulicy Łódzkiej. Nie doczekała się ona realizacji. W 1957 trasa pod nazwą Arteria Południowa, określona została jako jedna z najważniejszych dla ruchu tranzytowego. W kolejnych opracowaniach planistycznych był on utrzymywany i aktualizowany. Korytarz trasy widnieje w planach ogólnych miasta w latach 1961, 1971, 1985 i 1991, a także w „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kalisza”, opracowanym w 1998 roku.
Pierwsze prace nad odcinkiem łączącym ulice Częstochowską i Łódzką o długości 1,3 km rozpoczęły się w 1999. Do 2003 roku powstały mosty na Swędrni, nazwany Bursztynowym i Prośnie - św. Wojciecha. Właściwa budowa trasy trwał w latach 2004–2005, a jej otwarcie odbyło się 16 września 2005.
Od grudnia 2007 do września 2008 wykonano 200-metrowy, dwujezdniowy odcinek od ul. Górnośląskiej do ul. Dworcowej. Ostatni etap budowy od ul. Dworcowej do ul. Częstochowskiej rozpoczął się pod koniec 2009 roku. Powstały trzy ronda - rzymskie u zbiegu z ulicą Kresową, celtyckie na skrzyżowaniu z ulicą Polną oraz rondo Klaudiusza Ptolemeusza u zbiegu z ulicą Częstochowską i Nowym Światem.
Uroczyste oddanie drogi do użytku nastąpiło w dniach 13–14 listopada 2010 roku.
ZOBACZ TAKŻE:
Polub nas na FB
Obserwuj nas także na Google News
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?