Zajęcia odbyły się w czterech laboratoriach, które rotacyjnie zajmowali uczniowie podzieleni na cztery grupy. W laboratorium rysunku technicznego wysłuchali wykładu o historii rysunku technicznego i powstaniu systemów CAD (Computer Aided Design), czyli programów służących do projektowania wspomaganego komputerowo. Po teorii nadszedł czas na warsztaty z nauki pisma technicznego oraz konkurs na najładniej wypełnioną stronę bloku z pismem technicznym.
- Każdy inżynier musi umieć ręcznie posługiwać się pismem technicznym – tłumaczy prowadzący warsztaty dr Robert Cieślak. – Nie będzie przecież z każdym drobiazgiem, popraweczką biegł do komputera, tylko bezpośrednio musi je fachowo i czytelnie nanieść na wydrukowanym, gotowym projekcie.
W laboratorium projektowania komputerowego młodzi technicy wirtualnie modelowali pierścienie, którym mogli nadawać różne kształty, np. pączka. W laboratorium metrologicznym goście badali grubość powłok malarskich, prześwietlali ultradźwiękami wałki i spoiny, analizowali także strukturę materiałów. W laboratorium elektrycznym odbyły się warsztaty z nauki programowania robotów szkoleniowych (automatyki). Każdy z uczestników zrobił z klocków lego dowolną postać lub urządzenie, które po zaprogramowaniu przez siebie, oczywiście pod okiem specjalisty, działało np. jak łapka na myszy.
Akademię Młodego Studenta przygotowali i poprowadzili dr hab. inż. Edward Pająk, dr inż. Robert Cieślak, dr inż. Robert Roszak, mgr inż. Mirosław Falkowski, mgr inż. Krzysztof Kluczyński, mgr Tadeusz Tylak, mgr Dorota Kwiatkowska oraz studenci koła NOT, którzy w czasie przerw oprowadzili uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Turku po uczelni i zachęcali do studiowania na kierunku mechanika i budowa maszyn.
źródło: PWSZ w Koninie
Konin.naszemiasto.pl Dołącz do naszej społeczności na Facebooku!
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?